بررسی انواع شیشه های دکوراتیو

جوانب مثبت و منفی  استفاده از پنجره کشویی
خرداد 16, 1399
نمای کرتین وال چیست؟
خرداد 16, 1399
نمایش همه

بررسی انواع شیشه های دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو یا شیشه های تزئینی می توانند زیبایی ، نور ، حریم خصوصی و احساس را به فضای داخلی یا خارجی تقریباً هر نوع ساختمان اضافه کنند. شیشه های تزئینی با استفاده از مواد متنوع و پایدار ، فرصت های گسترده ای را برای بیان هنری باز می کند. این شیشه ها طراحان را قادر می سازد تا چشم انداز خود را با ویژگی های معماری و طراحی داخلی به ترکیب کنند تا اثری شگفت انگیز به جای بماند.

شیشه های دکوراتیو انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع شیشه های دکوراتیو

شیشه چاپ دار

این نوع شیشه تزئیی چاپدار یا که اسپندرال نیز نامیده می شود، یک شیشه غیر شفاف رنگی می باشد. نحوه تولید آن به این صورت می باشد که حاصل پخت مرکب سرامیکی بر روی شیشه می باشد. شیشه های اسپندرال می تواند به صورت یک جداره یا دو جداره تولید شود و از کاربردهای آن می توان به استفاده در فضای خالی بین طبقات و اتاق ها و کابینت ها و غیره اشاره نمود. این دسته از شیشه ها بسیار مقاوم در برابر حرارت و ضربه می باشند. از دیگر ویژگی ها جالب این شیشه ها توانایی چاپ طرح و یا عکس مورد نطر خود با بالاترین کیفیت توسط دستگاه چاپ uv می باشد.

شیشه دکوراتیو مات

همانطور که از اسم آن پیدا می باشد کاملا مات می باشد و این مات شدن با استفاده از یک نوع اسید ایجاد می شود. نوعی از این شیشه ها تحت نام متولکس بسیار مقاوم در برابر لک شدن می باشند و هیچ گونه نوری را از خود عبور نمی دهند. این شیشه به دلیل استفاده از یک لایه لمینت بر روی خود بسیار مقاوم می باشند. و این که می توان بر روی این دسته از شیشه ها، طرح دلخواه شما توسط شیشه بری، برش داده شود.

شیشه دکوراتیو لمینت رنگی

این دسته از شیشه های دکوراتیو از قرار گرفتن چندین لایه شیشه تخت که توسط لایه های PVB به هم متصل شده اند ساخته شده است. از ویژگی های مثبت آن، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، حرارت و صوت می باشد.

شیشه سندبلاست

این نوع شیشه های مات به وسیله یک دستگاه که سندبلاست نام دارد و در آن نوعی ماسه مخصوص ریخته می شود که با پاشیدن ماسه بر روی سطح شیشه طرح های بسیار زیبایی ایجاد می شود. کاربرد شیشه های سندبلاست در بسیاری از مکان ها مانند حمام، دستشویی و اتاق ها می باشد.

شیشه لاکوبل رنگی

شیشه های لاکوبل رنگی به شیشه ای گفته می شود که پس از رنگ آمیزی توسط یک لایه PVC پوشانده می شوند. این پوشش هم مقاومت شیشه را بسیار افزایش می دهد و هم باعث دوام و طول عمر بیشتر رنگ شیشه می شود. شیشه های لاکوبل هم به صورت شفاف و هم به صورت مات در دسترس می باشند.

شیشه طرح شکسته

این نوع شیشه ها ظاهری شکسته دارند، اما بسیار مقاوم و محکم می باشند و مقاومت آن ها به اندازه ای می باشد که در ساخت کف و پله ها از آن استفاده می شود.

شیشه جوجین بار

یکی از شیشه های بسیار شیک و جذاب در مبحث دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، شیشه های جوجین بار می باشد. شیشه های دو جداره جوجین بار به این صورت می باشد که در بین جداره های شیشه از آلومینیوم های رنگی با طرح های هندسی بسیار متنوع استفاده می شود که نمای بسیار زیبایی را به پنجره های خانه می بخشد.

گروه آران با بیش از 15 سال سابقه کاری و با وجود یک تیم حرفه ای طراحی و اجرای انواع نماهای ساختمان، ساخت در و پنجره های یو پی وی سی و ترمال برک و اجرای تخصصی نمای اسپایدر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. در آران برای ساخت انواع در و پنجره ها و نماهای ساختمان از بهترین وسایل ،  اتصالات و یراق آلات استفاده می شود تا خدماتی که به شما ارائه می شود، دوام و طول عمر بسیاری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت ، اینستاگرام و یا توییتر ما سر بزنید و یا ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =