مزایا و کاربردهای شیشه خم

 مزایا و معایب پنجره دو جداره
خرداد 19, 1399
نمای اسپایدر
مزایای برتر نصب نمای اسپایدر
خرداد 19, 1399
نمایش همه

 مزایا و کاربردهای شیشه خم

 مزایا و کاربردهای شیشه خم

استفاده از شیشه خم شده در پروژه شما می تواند گزینه زیبایی شناسی را نسبت به گزینه های شیشه مسطح سنتی ارائه دهد. شیشه های خمیده برجسته ترین دلیل استفاده از شیشه های خمیده منحصر به فرد بودن در طراحی معماری است. از گنبدها ، گرفته تا سولاریوم ها ، تا درب های گردان ، تا نمای بیرونی ساختمان های مدرن ، کاربردهای شیشه های خمیده بی پایان است. امروز ما بیش از مزایا و بسیاری از کاربردهای شیشه خم خواهیم پرداخت.

مزایا: سازگار با محیط زیست ، ظاهر جذاب و عایق حرارتی

شیشه یک گزینه سازگار با محیط زیست است زیرا قابل بازیافت است. از شیشه بازیافت شده می توان در محل تا 95٪ مواد اولیه استفاده کرد ، در نتیجه احتمالاً تقریباً یک تن منابع طبیعی ذخیره شده برای هر تن شیشه بازیافت شده وجود دارد.

استفاده از شیشه در معماری یک روند معاصر است ، زیرا شفافیت آن فضای خاصی را ایجاد می کند و امکان عبور نور طبیعی بیشتری را فراهم می کند. شیشه با ظاهری پاک و مینیمالیستی وابسته است – و در فضای داخلی و خارجی ساختمانهای مسکونی و تجاری معاصر مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه خم (مانند شیشه معمولی) همچنین می تواند به عنوان عایق حرارتی عمل کند. شیشه در برابر گرما مقاومت می کند و آن را به عنوان عایق گرمای خوبی بدست می آورد به این معنی که می تواند گرما را به دام بیندازد – که برای ماههای سرد سال بهتر است.

مزایای ساختاری شیشه خم

استفاده از شیشه خم در پروژه شما مزایای ساختاری زیادی دارد. قوس مشهود در شیشه های خم باعث می شود شیشه بسیار مقاوم در برابر بار باشد. همچنین می توان ضخامت شیشه را کاهش داد تا از وزن کلی (و هزینه) سازه کاسته شود. علاوه بر این ، شیشه خم شده و دما می تواند مقاومت مکانیکی بیشتری را ارائه دهد و باعث دوام بیشتر در برابر تغییرات دما می شود.

کاربردهای شیشه خم

شیشه های خم کاربردهای زیبایی و کاربردی متعددی دارند. شیشه های خم در نمای خارجی آسمان خراش ها و ساختمان های دیگر ، ویترین مغازه و پنجره ها استفاده می شود. از داخل داخلی برای ویترین ها ، درها و محوطه های دوش ، پانل های شیشه ای آسانسور و پارتیشن های اتاق استفاده می شود. شیشه های خمیده همچنین چندین برنامه معماری از قبیل گنبدها ، سولاریوم ها ، آکواریوم ها ، طاق های بشکه ای و درهای گردان را ارائه می دهند.

امروزه فناوری های ساخت شیشه های خم عبارتند از:

– خم کردن و حرارت دادن

– خم شدن گرم

– خم شدن سرد

– خم  شدن لمینت

. استفاده از شیشه های خمیده یک جایگزین عالی غیر متعارف برای کاربردهای سنتی شیشه است. شیشه مزایای عایق حرارتی سازگار با محیط زیست ، جذابیت بصری و عایق حرارتی و در عین حال مزایای ساختاری را ارائه می دهد.

گروه آران با بیش از 15 سال سابقه کاری و با وجود یک تیم حرفه ای طراحی و اجرای انواع نماهای ساختمان، ساخت در و پنجره های یو پی وی سی و ترمال برک و اجرای تخصصی نمای اسپایدر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. در آران برای ساخت انواع در و پنجره ها و نماهای ساختمان از بهترین وسایل ،  اتصالات و یراق آلات استفاده می شود تا خدماتی که به شما ارائه می شود، دوام و طول عمر بسیاری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت ، اینستاگرام ، توییتر و یا لینکدین ما سر بزنید و یا ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =