فواید و کاربردهای شیشه لمینت

ویژگی و کاربردهای شیشه های سکوریت
بهمن 29, 1398
مزیت های در و پنجره دوجداره uPVC
بهمن 29, 1398
نمایش همه

فواید و کاربردهای شیشه لمینت

فواید شیشه لمینت

شیشه لمینت یا چند لایه یک نوع شیشه با دوام، متنوع و همه کاره است که مزایای بسیاری را به همراه دارد. به عنوان یکی از مزیت های اولیه می توان به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد. شیشه های چند لایه همچنین می توانند به کاهش میزان نویز کمک کنند ، به خصوص هنگامی که از لعاب دو جداره استفاده می شود. با این حال ، اصلی ترین مزیت شیشه لمینت عملکرد ایمنی آن است.

این نوع شیشه ها مشابه شیشه های استفاده شده در اتومبیل ها امنیت بیشتری را در برابر صدمات تصادفی ، شکستگی های احتمالی و شرایط جوی شدید فراهم می کند. پیوند بین شیشه و لایه های درونی باعث می شود تا نیروی برخورد تصادفی را جذب کند و در برابر شکسته شدن مقاومت کند. اگر شیشه شکسته شود ، شیشه های شکسته شده به لایه های درونی چسبیده می مانند و مانع از ایجاد جراحت می شوند.

امنیت

شیشه های چند لایه با ارائه یک مانع مؤثر در برابر حمله ، از مردم و اموال محافظت بیشتری می کنند.

یکی از مزیت هایی که بسیاری از توجهات را به سمت شیشه لمینت جذب کرده است، ایمنی آن می باشد. این ایمنی ناشی از مقاومت بسیار بالای این نوع شیشه ها می باشد که به راحتی شکسته نمی شوند.

ترکیب پذیری

از شیشه های لمینت می توان با انواع شیشه های مختلف از جمله شیشه کم حساسیت و کم رنگ استفاده کرد. این ترکیبات شیشه ای در جلوگیری از افزایش گرمای نور خورشید و در نهایت کاهش هزینه های تهویه هوا مفید هستند.

 

محافظت در برابر بلایای طبیعی

در صورت بروز حوادث طبیعی یا آب و هوای ناپایدار ، شیشه های لمینت در قاب آن باقی می مانند و در صورت شکسته شدن پخش نمی شوند ، بنابراین خطر صدمات را کاهش می دهد.

کنترل صدا

شیشه چند لایه در کاهش انتقال نویز از طریق لعاب بسیار مؤثر است. این امر از طریق خاصیت میرایی صدا بین لایه حاصل می شود ، که با نوع و ضخامت لایه متفاوت خواهد بود.با انتخاب نمودن شیشه لمینت ضخیم می توانید صدای خارجی را به طور مؤثر کاهش دهید اما این تأثیر کمی در عملکرد حرارتی خواهد داشت. هرچه شیشه ضخیم تر باشد ، کاهش صدا در فرکانس های کم مانند صدای ترافیک ، بهتر خواهد بود. این امر به این دلیل است که امواج صوتی مسافت بیشتری را طی کنند ، مختل می شوند. این لایه نیز می  تواند برای کاهش فرکانس های بالاتر از جمله صدای هواپیما ساخته شود.

کاربردهای شیشه لمینت:

شیشه لمینت یا چند لایه معمولاً در شیشه ی جلو اتومبیل استفاده می شود.

به دلیل خاصیت عایق صدا ، از آنها در ترمینال های فرودگاهی ، استودیوهای ضبط ، لعاب های صوتی ، هتل ها ، مراکز پردازش داده ، هواپیما و غیره نیز استفاده می شود.

در مناطقی که طوفان ها و گردبادها معمول است ، از شیشه های چند لایه در نمای شیشه ای ، پنجره ها ، درها یا هر نوع کاربرد خارجی استفاده می شود.

همچنین در مناطق شهری که فعالیت های دزدی و جنایت در آن غالب است استفاده می شود.

این ماده معمولاً به عنوان محافظت در ساختارهایی مانند بانک ها ، مراکز صرافی ، فروشگاه های جواهرات ، نمایشگاه ها ، موزه ها ، گالری های هنری ، آکواریوم ها و غیره استفاده می شود.

شیشه لمینت برای ساختن شیشه های ضد گلوله با شیشه چند لایه ترکیب شده است. چندین لایه شیشه با ضخامت بیشتر در شیشه ضد گلوله استفاده می شود. در مکانهایی که اهمیت ملی و بین المللی دارند استفاده از آن ضروری می شود.

همچنین از آن به عنوان شیشه های ساختاری مانند نرده های شیشه ای ، کف شیشه ای ، لعاب کف پوش ، سقف ، دیوارهای پرده ، نما های شیشه ای و غیره استفاده می شود.

گروه آران با بیش از 15 سال سابقه کاری با ساخت پنل های شیشه ای سکوریت و با وجود یک تیم حرفه ای طراحی و اجرای انواع نماهای ساختمان، ساخت در و پنجره های یو پی وی سی و ترمال برک و اجرای تخصصی نمای اسپایدر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. در آران برای ساخت انواع در و پنجره ها و نماهای ساختمان از بهترین وسایل ،  اتصالات و یراق آلات استفاده می شود تا خدماتی که به شما ارائه می شود، دوام و طول عمر بسیاری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر برای اطلاعات بیشتر به وب سایت یا اینستاگرام یا توییتر ما سر بزنید و یا با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 16 =