بررسی ویژگی ها و کاربردهای شیشه لمینت 

نمای کرتین وال
مزایای استفاده از نمای کرتین وال
اسفند 14, 1398
upvc
10 نکته درباره در و پنجره uPVC
اسفند 14, 1398
نمایش همه

بررسی ویژگی ها و کاربردهای شیشه لمینت 

شیشه لمینت

شیشه لمینت

 شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت یا چند لایه با چسباندن فیلم چسب رزین PVB (پلی وینیل بوتیرال) بین دو یا چند قطعه ورق شیشه ای ساخته می شود و سپس آنها را گرم می کند ، فشار می دهد و آنها را به هم می چسباند تا محصول شیشه ای شود. ورق شیشه برای ساخت شیشه چند لایه می تواند شیشه معمولی ، شیشه سکوریت ، شیشه رنگی ، شیشه جذب کننده گرما یا شیشه بازتاب گرما و غیره باشد.

شیشه های لمینت شفافیت خوبی دارند و مقاومت در برابر ضربه آن چندین برابر بیشتر از شیشه های معمولی است. شیشه ضد گلوله با ترکیب چندین لایه شیشه معمولی یا شیشه سکوریت و لمینت ساخته می شود.

به دلیل چسبندگی فیلم PVB ، حتی هنگام شکستن شیشه ، قطعات آن به فیلم نازک متصل باقی می مانند و در نتیجه به کسی نمی رساند ، و سطح شیشه تکه تکه شده تمیز و صاف باقی می ماند ، که به طور موثری مانع از نفوذ یا ریزش قطعات می شود. بنابراین امنیت مصرف کنندگان را به خوبی تضمین می کند. شیشه چند لایه ساخته شده از شیشه های مختلف دارای ویژگی های مختلفی از قبیل دوام ، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر رطوبت و غیره است.

در ادامه ما بیشتر درباره ویژگی های خاص و کاربردهای شیشه لمینت برای شما خواهیم گفت.

حفظ ایمنی

شیشه لمینت معمولاً به عنوان شیشه ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع در جایی که امنیت بسیار حائز اهمیت باشد، شیشه های لمینت گزینه اول برای استفاده می باشند

شکستن شیشه های چند لایه سخت تر است و محافظت بیشتری در برابر صدمات تصادفی=و شرایط سخت آب و هوایی دارد. در برخی مناطق جغرافیایی خاص، ساخت و سازهای مقاوم در برابر طوفان بسیار مهم می باشد، یا استفاده از این نوع شیشه ها می توان تا حدی از این نگرانی جلوگیری کرد.

کنترل صدا

شیشه های لمینت یک مانع عالی برای سر و صدا است. دارای شاخص کاهش صدا بالاتر از شیشه معمولی با ضخامت برابر بین فرکانس های 125 هرتز و 4000 هرتز است. عملکرد میرایی PVB ، شیشه های چند لایه را به یک محصول کنترل صدا موثر تبدیل می کند. این میرایی صدا به دلیل خاصیت الاستیک پایین لایه PVB است.

کنترب نور ماورا بنفش

در حالی که نور طبیعی نقش مهمی در طراحی معماری دارد ، پرتوهای نور ماورا بنفش Ultra Violet (UV) در نور خورشید می تواند باعث محو شدن و پوسیده شدن پرده ها و مبلمان شود. شیشه چند لایه می تواند بیش از 99٪ از اشعه ماوراء بنفش را مسدود کند در حالی که اجازه می دهد بیشتر نور مرئی از آن عبور کند.

دوام

شیشه های چند لایه فوق العاده با دوام هستند و رنگ و استحکام خود را حفظ می کنند. می توان از آن برای انواع کاربردهای معماری و طراحی داخلی مانند  پله ها ، بالکن ، روکش داخلی و روکش بیرونی و همچنین برای درها و پنجره های سنتی استفاده کرد.

قابلیت انعطاف پذیری و نصب آسان است

شیشه های لمینت را می توان به صورت صاف یا منحنی تولید کرد. آنها می توانند شامل شیشه های آنیل شده ، محکم ، گرم شده ، سیمی ، الگویی ، رنگی یا رفلکس باشند. لایه های داخلی را می توان برای اضافه کردن رنگ و برای کارهای زیبایی شناسی و حفظ حریم خصوصی بیشتر استفاده کرد. نصب شیشه های چند لایه ساده است.

کاربردهای شیشه لمینت

شیشه های چند لایه به دلیل ویژگی های ایمنی ، امنیتی ، کاهش صدا و کنترل نور ماورا بنفش ، در صنایع تولیدی و خودروسازی و در انواع کاربردهای تجاری و مسکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

از این شیشه در مراکز خرید بسیار استفاده می شود، هم نور و روشنایی خوبی را ارائه می دهد و هم امنیت بسیار بالایی دارد.

در نورگیرهای شیشه ای به دلیل اینکه یک مانع بسیار خوب برای اشعه ماورا بنفش می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توان از آن در مدارس ، بیمارستان ها ، هتل ها و ساختمان های اداری و هر کجا که نیاز به کنترل صوتی باشد استفاده کرد.

گروه آران با بیش از 15 سال سابقه کاری با ساخت پنل های شیشه ای سکوریت و با وجود یک تیم حرفه ای طراحی و اجرای انواع نماهای ساختمان، ساخت در و پنجره های یو پی وی سی و ترمال برک و اجرای تخصصی نمای اسپایدر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. در آران برای ساخت انواع در و پنجره ها و نماهای ساختمان از بهترین وسایل ،  اتصالات و یراق آلات استفاده می شود تا خدماتی که به شما ارائه می شود، دوام و طول عمر بسیاری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر برای اطلاعات بیشتر به وب سایت یا اینستاگرام یا توییتر ما سر بزنید و یا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =